19/05

beschrijving van de dag: 

Wanneer ik toe kwam werd het onthaal moment gestart. Elk kindje kreeg een opdracht die ze die dag moesten doen. De kinderen die achter de dozen moesten voor fruit deden dit eerst en de kalender werd aangevuld. Daarna werden de hoeken van het hoekenwerk uitgelegd. ik werkte samen met de juf om haar knutselwerkje te maken. Ik hielp met de kindjes die het wat moeilijker hadden. Daarna was het al speeltijd en stond ik op de speelplaats. Na de speeltijd gingen we verder met hoekenwerk. Er waren 4 verschillende hoeken. Eentje waar Juf Petra bezig was met haar knutselwerk, een puzzelhoek, een kleurhoek, de bouwhoek en een spelletje in het thema van de bij. Toen was het tijd voor fruit en keken de kinderen naar een bijendansje. Daarna was het even speeltijd en ging ik mee. Na de speeltijd speelden de kinderen verder in de hoeken. Voor de middagpauze heb ik mijn kennismakingsspel gespeeld. Ik zat vooraan en legde uit dat ik de Juf kwam helpen voor een weekje. Ik stelde mezelf voor door een puzzel over mezelf te maken. De kinderen mochten om de beurt een puzzelstukje pakken en de puzzel te vervolledigen. Toen de puzzel af was vertelde ik wat er van mezelf op stond en waarom. Bijvoorbeeld stond er een sneeuwpop op omdat ik verjaar in december, een flesje cola omdat ik graag cola drink. Toen was het middag pauze. Voordat de kinderen gaan eten mogen ze nog even buiten spelen. Dan worden ze begeleidt naar de eetzaal. Ik ging naar huis om te eten. De namiddag begint om 13u15. Toen gingen we met de kleuters naar buiten op het speelplein achter de school. Daar zijn we heel de namiddag gebleven en daar hebben ze ook hun koek opgegeten. Toen we terug naar de klas moesten de kleuters al hun boekentas maken. 


©2025 GELUKKIG KIND. Krijn Taconiskade 346, 1087 Amsterdam
Mogelijk gemaakt door Webnode Cookies
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin