20/05
Toen ik toekwam was het al bijna tijd. Ik had me nog even buiten op de speelplaats gezet en toen was het al tijd. De kinderen kwamen binnen en moesten hun taken doen en rugzak legen. Nadien konden de kinderen kort iets vertellen over gisteren avond. Toen was er een klein bid momentje. De kinderen mochten dan weer spelen in de hoeken. Vandaag was er een hoek waar je een bloemetje kon planten dan mijn activiteit van een gezelschapsspel en ook de bouwhoek en het spelletje van de bij was er ook weer. Ik heb mijn spel een 4 tal keren gespeeld en met een aantal verschillende leerlingen. Toen was het tijd voor fruit en het opruimen van de hoeken. Voor de middag gingen de kleuters samen met de juf brainstormen over het vorige thema namelijk de bij. De juf had allerlei dingen opgeschreven en de kleuters gingen na of dit hadden gedaan of niet. Daarna gingen ze brainstormen over het nieuwe thema van volgende week namelijk boten. De juf vroeg aan de kleuters wat ze hiervan wisten en schreef zoveel mogelijk dingen op. Nadien was het weer even speeltijd en dan weer middagpauze. Na de middag mochten de kinderen gaan turnen. Ik ging mee en kon een beetje helpen. Er waren 4 hoeken aan de ene hoek konden de kinderen met karretjes op hun buik glijden. Het tweede was een met een fiets slalommen tussen de kegels. Dan als derde een aantal attributen en de kinderen mochten zelf kiezen wat ze er mee deden. Als laatste een paar lakens waar je een kindje mee moest trekken. Dan gingen de kinderen terug naar de klas en mochten even spelen. Nadien moesten ze opruimen. Toen was het speeltijd. Na de speeltijd heb ik mijn voorleesverhaal gedaan met mijn Kamishibai. Nadien gaven we allerlei werkjes terug aan de kinderen en konden ze naar huis.