Wie ben ik?

 Wie ben ik?

Duur

Terrein / locatie / plaats

15 minuten

Binnen in het klaslokaal

Dit is waar alle kinderen verzamelen voor het onthaal moment

Aantal deelnemers + leeftijd

Aantal spelleiders/begeleiders

Alle leerlingen ( 27)

1

Ontwikkelings(deel)domeinen die hier gestimuleerd worden. Wees voldoende gedetailleerd!

Cognitieve ontwikkeling( denken) : de kinderen leren nadenken over waarom ik die bepaalde symbolen heb gekozen.

Socio-emotionele ontwikkeling( sociaal) : kinderen leren mij kennen en geven sociale interactie.

Ervaringsgebieden:

Ik en de ander

Communicatie en expressie

Verkennen van de wereld

Materiaal + verantwoordelijke

  • Kartonnen puzzel met symbolen op
  • Zak

Schets inrichting speldomein (kies de juiste opstelling uit de bijlage op SMS of teken zelf mét legende)

ik zal dit zelf nog aanpassen via canva zodat er alleen puzzelstukken zijn en geen foto van mij

Wie zet wat op voorhand klaar? (Verduidelijk eventueel in je schets)

Puzzel word in de zak op tafel gezet in het midden van de kring voor de kleuters.

Spelregels

Schrijf de basisspelregels uit.

  • Laat iedereen raden
  • We lachen niemand uit als hij of zij het fout heeft

Moeilijkheidsgraden

Noteer hier hoe je de spelregels kan vereenvoudigen en moeilijker maken voor de doelgroep (= drie moeilijkheidsgraden).

  • Vereenvoudigen: ik neem een kaartje uit en de kindjes vertellen wat er op staat. Dan stel ik een klein vraagje bij dit symbool
  • Moeilijker: puzzel omgekeerd leggen en door een vraag te stellen raden de kinderen het symbool

Uitleg van de activiteit (inleiding – midden – slot)

Zorg voor een creatieve inleiding (= op welke manier maak je de kindjes warm om deel te nemen aan je activiteit) en een creatief slot (sluit de activiteit op een leuke manier af).

Inleiding:

Hallo lieve kindjes, ik ben de komende stagiair/ juf die in jullie klas komt.

Midden:

Kinderen pakken om de beurt een puzzelstukje uit de zak. Hier staat een symbool op die iets verteld over mijzelf

De kinderen proberen raden wat het symbool betekent en waar deze op de puzzel staat.

Af en toe stel ik een vraagje zodat ik hun ook leer kennen.

Slot:

Nu kennen jullie mij beter en ik jullie ook


Wie doet wat tijdens de activiteit?

Begeleider verteld over zichzelf en kinderen nemen puzzelstukjes

Wie voert de nazorg uit?

begeleider

©2025 GELUKKIG KIND. Krijn Taconiskade 346, 1087 Amsterdam
Mogelijk gemaakt door Webnode Cookies
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin